Intrigerende moordmysterie in Deadline
Deadline is een baanbrekend interactief fictiespel dat in 1982 werd uitgebracht. Het spel, geschreven door Marc Blank, stelt spelers in staat om de rol van een rechercheur op zich te nemen die een schijnbare zelfmoord onderzoekt. De speler moet aanwijzingen verzamelen en puzzels oplossen om de waarheid achter de dood van de rijke industrieel Marshall Robner te ontrafelen. De game is opmerkelijk omdat het een van de eerste moordmysterie-interactieve fictiespellen is en gebruikmaakt van het ZIL-programmeerplatform, wat de overdracht naar verschillende computersystemen vergemakkelijkte.
In Deadline verken je een uitgestrekt landhuis in Connecticut, waar de dood van Robner plaatsvond. Al snel ontdek je dat de zaak complexer is dan het lijkt. Met de hulp van de nuchtere Sgt. Duffy heb je twaalf uur om het mysterie op te lossen voordat de zaak gesloten wordt. Spelers worden uitgedaagd om logisch na te denken en hun deductieve vaardigheden te gebruiken om de verschillende motieven en verdachten te onderzoeken.





